NVIDIA için Aksiyon Hayatta Kalma Oyunu
SHIELD TV için Resident Evil 5, bir aksiyon oyunu ve NVIDIA Lightspeed Studios tarafından hazırlanan orijinal Resident Evil 5'in limanıdır.
Korkudan Aksiyona Kalkış
Resident Evil 5, sinemasal arsaya devam ederek franchise'ın eski ve yeni hayranlarını barındıracak, aynı zamanda yeni oyun mekaniği tanıtacak şekilde tasarlanmıştır. Japonya'daki Resident Evil veya Biohazard, Capcom'un 90'lı yıllardaki çığır açan serisidir. Yaygın oyun için korku hayatta kalma türünü tanımladı. Resident Evil'in raylı atıcılar, birinci şahıs nişancı ve hatta pachinko slotları gibi diğer türleri denemeye çalıştığı durumlar vardı. Capcom'un denenmiş ve test edilmiş korku hayatta kalma formülü, Resident Evil 4 tarafından sorgulandı. Önceki Resident Evil oyunlarında, oyuncuların konumlarına göre yöneldikleri tank kontrolleri vardı. Tank kontrolleri, sınırlı kaynaklar ve mühimmatın yanı sıra gerginlik dolu senaryoları vurgulamak için sabit kamera açılarıyla da birleştirilmiştir. Sert oyun kayması, kameranın oynatıcının arkasına yerleştirildiği Resident Evil 4'ten başladı. Oyuncular silahlarıyla nişan aldıklarında veya yakın çeyrek dövüş için saldırgan bir duruşla meşgul olduklarında kamera omuz üstü stiline zum yapar. Oyuncular önceki oyunlara göre ekleri hedef alma ve onlara atılan tüm mermileri vurma seçeneğine sahipti. Ayrıca, tehlikelerden kaçmak veya hızlı zaman olaylarıyla bitirme saldırılarını gerçekleştirmek gibi sinematik sahnelerden tepki vermek zorundalar. Bu daha aksiyon dolu yaklaşım Resident Evil 6'ya kadar uygulandı. Eski hayranlar yabancılaştırıldı çünkü bir şekilde oyunun korku atmosferini ortadan kaldırdı.
Capcom'un Zombi Franchise Bir Özet
Resident Evil 5, Raccoon City'nin trajedisinden sonra başlıyor. Kötü niyetli Umbrella Şirketi tahrip edildi, aynı zamanda ölümcül deneyleri de yapıldı. Yeni tehlike ortaya çıktıkça barış geçici idi. STARS gazisi ve Biyo-terörizm Güvenlik İttifakı (BSAA) kurucusu Chris Redfield, Kijuju Özerk Bölgesi'nin yerel halkını korkutan biyolojik bir ajanın araştırılması için Afrika'ya atandı. Sakinleri şiddetli zombilere dönüşmüştür. Chris, olayı çözmek ve failleri avlamak için Afrika BSAA ajanı Sheva Alomar'a yardım ediyor. Bu aksiyon oyunu Sheva kılığında bir AI asistanı bulunuyor. Oyuncular, azgın ordulardan zorlu biyo-silahlara kadar engellerin üstesinden gelmek için müttefikleri AI ile işbirliği yapmalıdırlar. Düşmanlar gangster zombilerinden silahlı ve tehlikeli, zeki patronlara kadar çeşitlilik gösterir. Bir zombi sürüsü, tek tek öldürülmesi kolay olsalar bile tehlikelidir. Oyun, oyunculara VZ61 MG, Longbow, Stun Rod, Proximity Bomb, Grenade Launcher ve Gatling Gun gibi yeni silahlar sunuyor. Silahları yükseltebilir veya daha iyisini bulabilirler. Aksiyon oyunu, oyuncuların gerçek zamanlı mühimmat, silah ve iyileştirici eşyalarını müttefiklerine alıp takas edebileceği “Hızlı Seçim” Envanter Sistemine sahiptir. Üçüncü şahıs aksiyon oyunu kontrollerinde veya Resident Evil 4'ün kontrollerinde oynayabilirler. Resident Evil 5 çığır açan grafiklerin arkasındaki sır Capcom’un MT Framework’ü. Oyun motoru Dead Rising, Devil May Cry 4 ve Lost Planet gibi diğer Capcom oyunları için kullanıldı. Karanlık sahnelerdeki ölü gün ışığına kadar yoğun sahneler için ışık efektleri içerir. MT Framework özelliği, NVIDIA SHIELD Android TV'nin 720p HD çözünürlüklü oynatma özelliği ile de büyütülür.
Reimagined Korku Oyunu Aksiyon Oyunu
SHIELD TV için Resident Evil 5, korku formülünden, Call of Duty, Dead for Dead ve Gears of War gibi oyunlara neşe duyan daha aksiyon odaklı bir oyuna sapıyor. Hollywood tarzında Resident Evil serisinin tadını çıkarmak isteyen yeni başlayanlar için iyi bir giriş.